מעבר לקפה – שימושי קפה נוספים:

הרבה פעמים שואלים אותי מה אפשר לעשות עם הקפה או "עוגיות הקפה" שנשארות לאחר החליטה. מסתבר שישנן דרכים רבות להנות מהקפה גם לאחר חליטתו.

אחת הידועות היא דישון לגינה. צמחים רבים אוהבים את החומרים האורגניים שיש בקפה והוא משמש להם כדשן ומעודד צמיחה. הקפה מכיל מספר מינרלים חשובים לצמיחת צמחים כגון – חנקן, סידן, אשלגן, ברזל, זרחן, מגנזיום וכרום. בנוסף, הקפה מושך תולעים אשר נהדרות לגינה. כדי להשתמש בקפה לדישון, פשוט פזרו את עוגיות הקפה בין הצמחים והשקו עליהן.

שימוש נוסף לקפה ובאותו הקשר של הגינה הוא ליצירת קומפוסט מצוין! במידה ואינכם זקוקים לדישון כרגע, ישמש הקפה כמרכיב חיוני ליצירת קומפוסט משובח. מסתבר שקומפוסט המכיל 40% שאריות קפה נמצא כיעיל ביותר לצמחים ופלט כמות מעטה ביותר של גזי חממה.

קפה מסייע להרחקת חרקים, יתושים ושאר בישין…חומרים מסוימים שבקפה כגון קפאין רעילים מאד לחרקים ויעילים להרחקת יתושים, זבובי פירות, חיפושיות ושאר מזיקים. פשוט פזרו מספר קערות עם שאריות הקפה באיזור המיועד או צרו שטח תחום שישמש מחסום לחרקים ושבלולים, זה עובד!

קפה משמש כמנטרל ריחות מעולה. אפשר להשתמש בו לספיחת ריחות במקרר ובמקפיא. אפשר למלא גרביים ישנות בשאריות הקפה (מיובש!!!) ולהניח בנעלי הספורט המסריחות, בתיק ציוד הספורט ה"ריחני", ברכב וכל מקום אחר שנדרש ניטרול ריחות.

שימוש נוסף הוא לניקוי סירים, מחבתות, תבניות וכו' שהאוכל "נשרף" עליהם. פשוט הוסיפו את הקפה לסבון הכלים ושפשפו כרגיל. גרגרי הקפה יסייעו בגירוד הלכלוך השרוף מהכלים.

שימוש נוסף מוכח הוא ל"פילינג" לעור. כל שעליכם לעשות הוא לערבב קפה עם מעט שמן קוקוס ולקרצף בעדינות את עורכם. החלקיקים הגסים של הקפה מסייעים להסיר לכלוך ותאים מתים מן העור. אפשר לערבב קפה עם מעט דבש ולהשתמש בתערובת ל"פילינג" לשפתיים. "פילינג" עם קפה מסייע להגביר את זרימת הדם מה שמסייע בבריאות העור הכללית. בקפה יש גם חומרים נוגדי חימצון רבי עוצמה והוא יסייע לכם להגן על עורכם מנזקי שמש.

יש המשתמשים בקפה לריכוך בשר. מלח אנזימים וחומצות הם מרככי בשר טבעיים. הקפה מכיל חומצות טבעיות ואנזימים ובנוסף על כך גם אופיו החומצי הופכים אותו למרכך בשר יעיל במיוחד. כל שעליכם לעשות הוא לעסות את הבשר בקפה האהוב עליכם כשעתיים לפני הבישול. טעמי הקפה ישארו על הבשר ואף יצרו קרום כהה פריך. ניתן גם לבשל את שאריות הקפה במים, לאפשר לנוזל להתקרר ולהשתמש בו להשריית הבשר במקרר כמרינדה עד 24 שעות לפני הבישול.

ישנם עוד המון המון שימושים לקפה כגון עידוד צמיחת שיער ומניעת נשירה, העלמת "עיגולים" מתחת לעיניים ועוד ועוד!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *