קפה הודו MONSOON MALABAR

קפה הודו מונסון מלבר, הוא קפה מהודו המופק בתהליך ייחודי.

קפה מונסון מלאבר הוא ייחודי ומעובד בחוף Malabar ב – Karnataka ו- Kerala שבהודו ובעל מעמד מוגן על פי חוק.

השם מונסון מלאבר נגזר מחשיפה לרוחות המונסון של חוף מלאבר.

פולי הקפה שנקטפו נחשפים לגשמי ולרוחות המונסון למשך תקופה של כשלושה עד ארבעה חודשים, מה שגורם לפולים להתנפח ולאבד את החומציות המקורית. התוצאה היא פרופיל טעם ייחודי עם חמיצות נמוכה ביותר.

קפה מונסון מלבר נחשב לקפה "יבש", מתובלן "חריף" והוא בעל גוף כבד, הארומה כבדה ואדמתית ובטעם ניתן לחוש שוקולד ותווי תבלין ואגוזים.

השם מונסון מלאבר נגזר מחשיפה לרוחות המונסון של חוף מלאבר.

מקורותיו של מונסון מלאבר עוד בתקופת השלטון הבריטי בהודו כאשר הובל הקפה מהודו לאירופה בדרך הים סביב כף התקווה הטובה , במסע שארך חודשים שבהם אוחסן בכלי עץ.

במהלך חודשי המסע, שנמשכו כמעט חצי שנה, גרמו גשמי ורוחות המונסון יחד עם הלחות ורוחות הים לכך שהקפה שינה את צבעו מהירוק הטרי ל צהוב בהיר יותר. הפולים השתנו בגודל, במרקם ובמראה שלהם, גם כפולים וגם בטעמם בכוס הקפה.

התחבורה המודרנית קיצרה את אורך המסע הזה והגנה טוב יותר על השעועית מפני בלייה ולחות, אולם פולי הקפה שהגיעו כעת לנמלי אירופה חסרו את העומק ואת האופי של פולי הקפה שהיו בעבר.

כדי לשחזר את הטעם הוחל בתהליך חלופי במטרה לדמות תנאים אלה. נמצא כי ניתן לדמות סביבה אופיינית לאורך חגורת החוף של דרום מערב הודו במהלך חודשי המונסון, ולגרום לאותו שינוי אופייני לפולי הקפה.

גידולים של קפה נבחרים ומיובשים בשמש. הפולים ממויינים ומסווגים בדרגות AA  ו – AB ולאחר מכן הן נשמרים במחסנים עד לתחילת המונסון. מיוני עד ספטמבר נחשפים הפולים לרוחות מונסון עמוסות הלחות במחסנים מאווררים היטב (12 עד 16 שבועות). תהליך המונסון כולל טיפול זהיר, ערבוב חוזר ונשנה של הקפה, גריפה וסיבוב במרווחי זמן קבועים. הפולים סופגים לחות ו"מתנפחים" משמעותית, וצבעם הופך לצבע זהוב חיוור.

טעמו של קפה מונסון מלבר הזה הוא בעל טעמים עזים ומתאים לאוהבי הקפה החזק, אדמתי ומתובלן.

הקפה מעולה בקליה כהה בפלנג'ר וקפה טורקי ומצוין כתוספת לתערובות אספרסו וקפוצ'ינו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *