על קפה ושינה….

מהו היחס שבין קפה ושינה?!

לילה…. עדיין עובד על המחשב… העיניים נעצמות….הראש נשמט…. אז איך נשארים ערים?!

ידוע כי הקפאין שבקפה הינו חומר מעורר ולרבים אף קשה להירדם לאחר כוס קפה טובה.

אז מה קורה כאשר אנו לקראת שינה אך מתעורר בנו החשק לכוס קפה טובה?! או לחילופין אנו מוגבלים מסיבות בריאותיות בכמות הקפאין המותרת לנו…

ומה על אילו מאתנו הצריכים להישאר ערים וערניים שעות רבות? איזה קפה עדיף להם לשתות?

היכן יש יותר קפאין? בקפה בקלייה כהה או דווקא קפה בקלייה בהירה?

אולי שמעתם כי בקפה בקלייה כהה יותר, יש יותר קפאין. או שאולי שמעתם שטמפרטורות גבוהות יותר דווקא מורידות קפאין, מה שהופך את הקליות הבהירות למועדפות כשאנו מבקשים כמות קפאין גדולה יותר.

אז ראשית, נסתכל על כמה עובדות ומספרים מדעיים:

  1. רוב הקליות נעשות בטווח הטמפרטורות של 218-235 ℃.
  2. קפאין "מתפרק" ב 238 ℃  (נמוך יותר אם בחלל ריק). 
  3. לקפה בקלייה כהה יש פחות לחות ולכן הצפיפות שלו נמוכה יותר כך שבמשקל המנה יש יותר נפח של קפה.

לפיכך ניתן לומר כי לנפח קפה זהה בקלייה כהה ובקלייה בהירה יהיה משקל שונה (גבוה יותר בקלייה הבהירה), אולם כמות הקפה בקלייה הכהה תהיה גבוהה יותר בשל הצפיפות הנמוכה יותר ולכן תהיה בו כמות קפאין גבוהה יותר וזאת בתנאי שבקלייה לא הגענו ל238 ℃ .

אז מה המסקנה?

אם אתם נואשים לקפאין בכמות רבה ככל האפשר, עליכם לבחור בקלייה כהה (ורצוי תערובת עם רובוסטה למשל תערובת HB שלי) אבל לא כהה עד כדי כך שטמפרטורת הקלייה הגיעה ל- 238 ℃ מה שיגרום להורדת כמות הקפאין.

ומהצד השני, אם אתם נואשים לטעם הקפה אך אינכם רוצים קפאין תמיד יחכה לכם הפתרון המיידי והוא קפה נטול קפאין (שצריך להיות טעים לא פחות מהרגיל, בקלייה נכונה!!!)

מסובך?!

תמיד תוכלו לשתות שתי כוסות (או יותר…) של קפה בקלייה האהובה עליכם ולהישאר ערים.

דברו איתי ונתאים לכם את הקפה שלכם😋

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *